Konkurencja powodem wprowadzania innowacji

Konkurencja powodem wprowadzania innowacji

13 marca 2019 Wyłącz przez Stefan

Konkurencja powoduje chęć wprowadzenia czegoś nowego, nowoczesnego, innego niż dotychczas to właśnie ona często determinuje zmiany wewnątrz firm i zastosowanie nowych technologii. Dziś nie ma dziedziny, w której nie ma konkurencji między oferentami różnią ich w zasadzie techniki i najważniejsze cena.

Dzięki nich konsumenci mają szeroki wybór mogą korzystać z dotychczasowych produktów czy usług, ale mogą sprawdzić również konkurencję. Prawdopodobnie gdyby nie ona przedsiębiorcy nie staraliby się o wprowadzanie nowinek tym samym inwestowanie, ale działa to przede wszystkim na korzyść konsumenta.

W związku z zapełnieniem rynku wszystkimi możliwymi dobrami, firmy między sobą konkurują jedni chcą doścignąć największego konkurenta inni dodają produkty do swojej oferty, aby zwiększyć grono konsumentów, inni wprowadzają produkty niszowe a jeszcze inni bazują na renomie, którą wypracowali przez lata funkcjonowania na rynku. Reasumując konkurencja zmusza przedsiębiorców do innowacyjnego myślenia, konsumentom zaś daje możliwość wyboru.